صراط زنجان

تبیین ماهیت گفتمان انقلاب اسلامی و نقد خرده گفتمان های غیر انقلابی

صراط زنجان

تبیین ماهیت گفتمان انقلاب اسلامی و نقد خرده گفتمان های غیر انقلابی

۱۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

در پی اظهارات اخیر فرماندار خرمدره نسبت به جوشکاری درب مساجد 

وضعیت فوق قرمز کرونایی خرمدره و اظهارات فرماندار در مورد بستن مساجد فعال با زدن جوش بر درب آن‌ها، حواشی را به دنبال داشته که تجمع مردمی در مقابل دفتر امام جمعه این شهر از جمله آن بوده است.

ماجرای جوشکاری درب مساجد در خرمدره/ توهین به مساجد محکوم است

خبر ها حاکی است فرماندار خرمدره اخیرا نسبت به وضعیت قرمز کرونایی این شهرستان و اجرای محدودیت ها در مساجد در ایام ماه مبارک رمضان واکنش تندی نشان داده است و در جلسه ستاد کرونا به طور غیر مودبانه ای تهدید نموده است که  اگر مسجدی باز باشد درب آنرا با جوشکاری می‌بندم.

با اینکه از منصوبین دولت فعلی اتخاذ اینگونه مواضع تند نسبت به برگزاری مراسمات مذهبی تازگی ندارد و نزدیکی ایام انتخابات و اضطراب این قشر از جایگزینی جریان های منتقد خودشان در پست های سیاسی، مزید بر علت شده است، لکن اتخاذ این نوع ادبیات نسبت به مقدسات اصیل اسلامی، آن هم توسط یک مسئول جمهوری اسلامی محکوم بوده و قطعا مسئول مربوطه نمی تواند به بهانه رعایت شیوه نامه های ستاد کرونا به مساجد توهین کند.

تجمع مردم در مقابل دفتر امام جمعه

به دنبال این اظهارات جمعی از جوانان و مردم ضمن تجمع در مقابل دفتر امام جمعه خرمدره خواستار عذرخواهی فرماندار در مورد اظهاراتش شدند، تجمعی که با حضور امام جمعه و دعوت وی از مردم برای خویشتنداری و قرائت بیانیه به پایان رسید.

در بیانیه مردم متدین و انقلابی شهرستان خرم‌دره در حمایت از حفظ حرمت مساجد آمده است: «وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَساجِدَ اللَّهِ أَنْ یُذْکَرَ فیهَا اسْمُهُ وَ سَعى‏ فی‏ خَرابِها» کیست ستمکارتر از آن کس که از بردن نام خدا در مساجد او جلوگیرى کرد و سعى در ویرانى آنها نمود.

 «مسجد» نمادی از یگانگی، انسجام و وحدت است که در آن همه در کنار یکدیگر در برابر پروردگار یکتا رو به سوی یک قبله می‌کنند و لب به حمد و ثنای آن یگانه نازنین می‌گشایند از صدر اسلام تاسیس و حفظ حرمت مسجد مورد تأکید حضرت نبی اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده است و همیشه مساجد مرکز ثقل تحولات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، جامعه اسلامی به شمار می‌روند که با بهره‌مندی از همین ظرفیت عظیم معنوی و اجتماعی انقلاب شکوهمند اسلامی به ثمر رسیده است 
از این رو بنیانگذار کبیر نظام اسلامی فرمودند:«ای ملت، مسجدهای خودتان را حفظ کنید» حفظ حرمت مسجد در اندیشه انقلاب اسلامی آنقدر رفیع و عظیم است که سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی در سال 1348 هجری شمسی توسط رژیم جنایکتار صهیونیستی روز جهانی مسجد نامیده شده تا موضع محکمی  برای حفظ وحراست از آن باشد. 
در ادامه این بیانیه آمده است: ظرفیت عظیم «بچه‌های مسجد» و نماز گزاران آن در طول تاریخ نظام اسلامی علی‌الخصوص در دوران اخیر شیوع ویروس منحوس کرونا نشان داد مانند همیشه مساجد در کنار مردم بوده است و با همکاری گسترده‌ای که با کلیه دست‌اندرکاران مبارزه با ویروس منحوس کرونا داشته گواه روشنی بوده بر جایگاه آن در میان ملت مسلمان ایران، بیان عبارت های «جوش زدن درب مساجد» و «به ته دیگ کردن مسؤول مساجد در صورت باز بودن آنها» از طرف مسؤول ارشدی در نظام اسلامی بسیار عجیب است، چرا که چرا چنین سخنی بسیار  شبیه ادبیات دوران رژیم طاغوتی است که ریخته شدن خون هزاران شهید در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مشت محکمی بود بر نفی چنین بینش و منش مستبدانه‌ای.

در این بیانیه آمده است: مردم شهید پرور شهرستان خرم‌دره فعالان فرهنگی، جوانان انقلابی و مسجدی هرگز این اجازه را نمی‌دهند نسبت به چنین پایگاه عزیز و ارزشمندی که از طرف خداوند متعال به عنوان «حریم» و «حرم الهی» برای مسلمان اعلام شده، احدی در هر قشر و صنف و رده هر گونه هتک حرمت و بی‌احترامی نماید، از همین رو مردم انقلابی و فعالان مسجدی شهرستان خرم‌دره ضمن رعایت کلیه مصوبات ستاد کرونا مطابق فرمان مقام معظم رهبری در راستای تاکید بر همکاری و التزام به ابلاغیه‌های ستاد، هرگونه بی‌احترامی به مساجد و ادبیات توهین آمیز نسبت به ارزش‌های اسلامی و انقلابی را از جانب هر فرد و مسئولی محکوم می‌نمایند.

مردم دغدغه دین دارند

امام جمعه خرمدره با حضور در جمع مردم ضمن تقدیر از آرامش مردم و اینکه آنها دغدغه دین دارند، گفت: تعطیلی محافل دینی، دعا و راز و نیاز آسیب‌های فرهنگی فراوانی دارد که باید تلاش شود با رعایت مصوبات ستاد کرونا این عمل در فضای مجازی انجام شود.

حسین‌علی زاهدی افزود: حتما این مسئله را با حضو علما و فرماندار بررسی می‌کنیم، تا سخنان فرماندار را نیز بشنویم.

وی با تاکید بر اینکه باید مصوبات ستاد کرونا اجرایی شود، تصریح کرد: ستاد کرونا تعطیلی فعالیت‌های جمعی مساجد را گفته و تعطیلی کامل و قفل زدن به مسجد در مصوبات ستاد کرونا وجود ندارد و این موارد فراتر از مصوبات ستاد کروناست.

امام جمعه خرمدره در مقابل اعتراض مردم به باز بودن برخی اماکن ورزشی و مکان‌های تجمعی بدون نظارت مسؤولان نیز گفت: حرمت اماکن دینی و متدینین باید حفظ شود.

مصوبات ستاد کرونا فصل‌الخطاب است

فرماندار خرم‌دره هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه تاکید ستاد ملی کرونا و مصوبات ستاد استانی کرونا در شهرستان‌ها برای ما فصل‌الخطاب است، اظهار کرد: ما هم در شهرستان این موارد را مورد تاکید قرار می‌دهیم و تاکید ما اجرای این مصوبات است.

حجت محمدی با بیان اینکه در 27 اسفندماه سال گذشته ما 8 کرونایی را بستری کردیم در حالی که امروز این تعداد به 65 نفر رسیده است، افزود: با این اوضاع ما برای بیماران عادی جایی نداریم و نمی‌توانیم آنها را پذیرش کنیم.

وی با بیان اینکه با همه تاکیدات، مشاهده می‌شود که در برخی مساجد مراسم نماز جماعت برگزار می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه عکس و فیلم این گونه مراسم به زنجان ارسال و مسؤولان بالاتر از مطالبه می‌کنند که چرا کوتاهی شده است.

فرماندار خرم‌دره با بیان اینکه تاکید شده است که اگر مساجد تعطیل نشود ما طبق قانون برخورد می‌کنیم، تصریح کرد: در برخی مواقع گلایه‌هایی وجود دارد و این گلایه‌ها هم به حق است که اینکه چرا مسافرت‌ها برقرار است و آن وقت از برگزاری مراسم در مساجد جلوگیری می‌شود.

محمدی با بیان اینکه من توانایی و دستوری هم برای جلوگیری از مسافرت‌ها ندارم، گفت: فصل‌الخطاب برای ما مصوبات ستاد ملی کرونا و ستاد استانی کروناست.

وی در جواب این سؤال که شما در جلسه ستاد کرونا گفته‌اید هر مسجدی که مصوبه را رعایت نکند من به شخصه درب آن مسجد را با جوشکاری می‌بندم، تصریح کرد: من اصلا چنین حرفی نزده‌ام، بلکه گفته‌ام که اگر رعایت نشود ما برخورد خواهیم کرد و آن مسؤول باید پاسخگو باشد.

فرماندار خرم‌دره با بیان اینکه من گفته‌ام اگر مسجدی رعایت نکند مجبور به تعطیلی آن هستیم، گفت: اینکه من بگویم جوشکاری می‌کنم، تخریب می‌کنم و یا چیز دیگر صحت ندارد.

صراط زنجان

بیژن مقدم: رهبر انقلاب باعث حفظ شأن بیت امام(ره) شدند/ اصلاح‌طلبان روی ردصلاحیت سیدحسن خمینی حساب باز کرده بودند

بیژن مقدم گفت: اصلاح‌طلبان بر ردصلاحیت سید خمینی حساب باز کرده بودند چون می‌خواستند مظلوم‌نمایی کنند.

بیژن مقدم: رهبر انقلاب باعث حفظ شأن بیت امام(ره) شدند/ اصلاح‌طلبان روی ردصلاحیت سیدحسن خمینی حساب باز کرده بودند


 بحث‌ها و نظرها درباره عدم حضور سیدحسن خمینی در انتخابات ادامه دارد و مشخص نیست هدف دقیق اصلاح‌طلبان برای واردکردن او به انتخابات چه بوده است اما هرچه بود با توصیه رهبر انقلاب به سید حسن خمینی مبنی بر اینکه ورودت به انتخابات به مصلحت نیست، حجت بر نوه امام تمام شد و در انتخابات نامزد نمی‌شود.
*************************************

صراط زنجان

ذوالنور: رفراندوم مشکلی را حل نمی‌کند/ "وادادگی و رفتارهای دوگانه برخی مسئولان" کشور را به این روز انداخت

 نماینده مردم قم در مجلس وادادگی و عبور از آرمان‌های انقلاب را عامل مشکلات کشور دانست و گفت: بعضی می‌گویند ۱۲ فروردین یک رفراندوم بود و امروز هم حل مهم‌ترین مشکلات کشور نیاز به اجرای اصل ۵۹ قانون اساسی و رفراندوم دارد.
ذوالنور: رفراندوم مشکلی را حل نمی‌کند/ "وادادگی و رفتارهای دوگانه برخی مسئولان" کشور را به این روز انداخت

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت 12 فرودین روز جمهوری اسلامی و سالگرد حماسه بزرگ رای آری 98.2 درصد مردم ایران اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب، مدل‌های متعددی برای حکومت طرح می‌شد و برخی مدل‌های غربی را و برخی به تأثیر حکومت‌های شرقی و کمونیستی، حکومت مردمی و سوسیالیستی را مطرح می‌کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: امام(ره) فرمودند جمهوری اسلامی و نه یک کلمه بیشتر و نه کمتر و سپس فرمودند من به جمهوری اسلامی رای می‌دهم.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف استکباری فعال بودند تا مردم را وادار کنند رای کمی به جمهوری اسلامی بدهند و یا مدل‌های جایگزین را بیاورند، لذا مردم پیام امام(ره) را گرفتند و با آرزوی دیرینه‌ای که در حاکمیت دینی داشتند در انتخابات شرکت کردند.

 ذوالنور بیان کرد: ملت ایران در مبارزات انقلابی همواره شعار جمهوری اسلامی را سر‌می‌دادند و در مناسبت‌های مذهبی نیز بیشترین جمعیت را در مبارزات داشتیم، اما عده‌ای می‌گویند مردم نمی‌دانستند به چه رای می‌دهند، درحالی‌که ملت خوب می‌دانستند و به جمهوری اسلامی رای دادند.

وی عنوان کرد: امروز اگر مشکلاتی در کشور داریم از جمهوری اسلامی نیست، مشکل از جریانی است که درگذشته و امروز در تلاش برای جلوگیری از تحقق جمهوری اسلامی بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: هر جا شکوفایی، عزت، ترقی، پیشرفت، سربلندی و رشد داریم در حوزه‌ای است که شعارها و مبانی و روح و آرمان‌های انقلاب در آن راه پیداکرده و هر حوزه‌ای مشکل‌داریم حوزه‌ای است که نگذاشتند تفکر و روح انقلاب و جمهوری اسلامی در آنجا نهادینه شود و راه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر موارد را تجربه و تحلیل و بررسی کنیم این ادعا قابل‌اثبات است که هر جا روح انقلاب اسلامی راه پیداکرده جایی است که باافتخار سر را بالا بگیریم و حرفی برای گفتن داشته باشیم و اگر کاستی‌هایی است به دلیل تلاش مقابله با جمهوری اسلامی است.

 بریدگی و عبور از آرمان‌های انقلاب عامل بدبختی در کشور است 

ذوالنور گفت: رفتارهای دوگانه مسئولان وادادگی و بریدگی و عبور از آرمان‌های انقلاب عامل بدبختی در کشور است، بعضی می‌گویند 12 فروردین یک رفراندوم بود و امروز هم حل مهم‌ترین مشکلات کشور نیاز به اجرای اصل 59 قانون اساسی و رفراندوم دارد.

وی افزود: در این شرایط رفراندوم مشکلی را حل نمی‌کند، چراکه هرسال رفراندوم داریم و این تجلی اراده مردم در منطقه است، اما نتیجه رفراندوم را باید ارزیابی کنیم، اگر با سوء مدیریت و ناکارآمدی و سستی و وادادگی از آرمان‌های انقلاب عبور کردیم و روح انقلاب را نادیده گرفتیم و اگر استقلال را ندیدیم و توجه به غرب داریم، مشکلی حل نمی‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: عمل به آرمان‌های انقلاب و بازگشت به اهداف اولیه، راهکار حل مشکلات است، اگر آرمان‌های انقلاب را موردتوجه قرار دهیم و ارزش‌ها انقلاب اسلامی ملاک باشد مشکل غیرقابل‌حلی در کشور باقی نمی‌ماند، ما باید این میراث بزرگ را پاس بداریم.

وی تصریح کرد: یکی از شعارهای مهم انقلاب، استقلال و یکی از شاخصه‌های مهم در موفقیت کشور، استقلال مالی و اقتصادی است، اما استقلال اقتصادی به این معنا نیست که همه‌چیز را خودمان تولید کنیم، ما در سطح کشور واردات و صادرات نیز داریم.

ذوالنور بیان کرد: استقلال اقتصادی این است که به حد توان از تولید و تراز اقتصادی و تجاری دست‌یابیم که نتوانند ما را در تنگنا قرار دهند و با تحریم فلج کنند، باید بر تولید تکیه کنیم و صادرات محور باشیم و از تک‌محصولی بودن خارج شویم.

وی اظهار داشت: در مسیر توسعه، نباید اتکا به نفت داشته باشیم تا با تحریم، وضعیت اقتصاد کشور به هم بریزد، تولید این است که حتی در نفت نیز خودکفا باشیم و از خام فروشی پرهیز شود و با سرمایه‌گذاری و ارزش‌افزوده به توسعه صنایع بالادستی و پایین‌دستی بپردازیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنوان کرد: اگر بنزین و فرآورده نفتی تولید کنیم، همه دنیا مصرف‌کننده است، این به معنای شکستن تحریم است، متأسفانه تولید همچنان در کشور مظلوم است، هرچند تلاش‌های زیادی شده اما در مقایسه با سال‌های قبل رشد زیادی داشتیم و توانمندی‌های بالای پیدا کردیم.

وی تصریح کرد: ما در داخل کشور، مشکل کمبود نداریم، اما افزایش قیمت‌ها به دلیل سوء مدیریت، آزاردهنده شده است، رهبری در سال‌های مختلف با تأکید بر تولید و مسائل اقتصادی، درصدد رفع مشکلات هستند و اگر امسال نیز سال تولید نام‌گذاری شد به علت عدم تحقق در سال قبل بود.
 

 موانع را از پای تولیدکننده برداریم واز آن‌ها حمایت کنیم 

ذوالنور گفت: باید موانع را از پای تولیدکننده برداریم واز آن‌ها حمایت کنیم، موانع همان بروکراسی دشوار است و باید هفت‌خوان رستم را بپیمایند، امروز در فرآیند احداث واحدهای تولیدی شرایط نفس‌گیری وجود دارد، درحالی‌که در برخی از کشورها 24 ساعته مجوز می‌دهند.

وی افزود: در سطح جهان وام با بهره صفر و یا سه درصد، تولید را به رشد می‌رساند اما در اینجا برای احداث واحد، وامی با بهره سنگین و بازپرداخت در کمترین زمان در نظر گرفته می‌شود و بسیاری از تولیدکنندگان توان پرداخت ندارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: سرمایه در گردش با بهره 12 تا 18 درصد و در برخی از شرایط بانکی تا 24 درصد است و مگر تولید تا چه میزان سود دارد که 24 درصد بهره باید پرداخت شود.

وی اظهار داشت:علاوه بر مشکلات سرمایه در گردش، انواع بیمه و مالیات نیز تعیین می‌شود، در سطح جهان، مالیات بر ارزش‌افزوده صرفاً از مصرف‌کننده اخذ می‌شود، اما در اینجا از تولیدکننده و عمده‌فروش و مصرف‌کننده می‌گیریم، البته مجلس کارهایی را انجام داده است.

ذوالنور تصریح کرد: رقیب خارجی تولیدکننده کسی است که وام با بهره صفر می‌گیرد اما در اینجا مواد اولیه با ارز گران وارد می‌شود و افزایش قیمت به وجود می‌آید.

وی بیان کرد: تولیدکننده در ترکیه و چین با تسهیلات بالایی حمایت می‌شود و کالاهای خود را ارزان‌تر از کشور ما وارد می‌کند و این امر قدرت رقابت را می‌گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: قاچاق یکی از دغدغه‌های جدی است و در مجلس دهم با 5 سؤال، رئیس‌جمهور را به مجلس آوردیم که یکی از موضوعات آن قاچاق بود.

وی عنوان کرد: ما این موضوع را ادعا کردیم مدرک نیز داشتیم، سالانه 22 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود هرچند رئیس‌جمهور گفت به 16 میلیارد دلار رسانده‌ایم، درصورتی‌که در سال 99 کل بودجه کشور برای کالاهای اساسی و واردات و دارو 14 میلیارد دلار بوده است.

ذوالنور گفت: ورود کالای قاچاق مبادی رسمی یکی از دغدغه‌های جدی بود و ریاست قوه قضائیه در بازدید متوجه شد بندر ماهشهر از 8 درب خروجی فقط یک مورد کالاها کنترل و از 7 درب قاچاق وارد می‌شد.
 

 اگر قاچاق کنترل نشود، تولیدکننده نمی‌تواند روی پای خود باشد 

وی افزود: اگر قاچاق کنترل نشود، تولیدکننده نمی‌تواند روی پای خود باشد و باید از تولید حمایت کنیم و تسهیلات را فراهم آوریم، مشکلات اساسی از سیستم بانکی است که مانند غول‌هایی در مقابل تولیدکننده ایستاده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: بانک نباید کار بنگاه‌داری کند و ساختمان‌های سر به فلک کشیده و هلدینگ‌ ایجاد کند، بانک حق ورود به کارهای بنگاه‌داری ندارد و فقط باید سرویس‌دهنده به تولید باشد، نه اینکه با بخش خصوصی رقابت کند.

وی بیان کرد: امیدواریم امسال شعار سال تحقق یابد هرچند بشارت می‌دهیم بر اساس پیش‌بینی‌ها و تمهیدات، سال 1400، سال گشایش‌های اقتصادی و معیشتی برای مردم است.

صراط زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در یادداشتی به تشریح شاخص ها و ویژگی های انتخابات در جمهوری اسلامی پرداخته است.
▪️برای نظام اسلامی، هر انتخابات، فرصت تقویت ارکان نظام مردم سالار دینی است و از این‌رو، همواره در جمهوری اسلامی، انتخابات باید به شایسته‌ترین صورت و سیرت برگزار گردد.
▪️انتخابات تراز دارای مؤلفه‌ها و شاخصه‌هایی است که توجه به آن از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین جهت رهبر فرزانه انقلاب در طول سال‌های متمادی آن‌ها را شرح داده‌اند و بر تحقق آن شاخص‌ها تأکید ورزیده‌اند. مهم‌ترین شاخص‌های انتخابات تراز انقلاب اسلامی عبارت است از:

صراط زنجان

وظیفه طلاب در ایام انتخابات چیست؟
🔸 تمام پاسخ ها مربوط به دیدار امام با طلاب است.

⏳ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴۴ ثانیه

🔴ببینید👇👇👇

صراط زنجان
حاج ابوالقاسمی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: بدون تغییر و اصلاح نگاه مسئولان به ویژه در رابطه با ضرورت توجه به داخل و حل مشکلات آن، نمی توان از تولید، حمایت و پشتیبانی لازم را به عمل آورد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که رهبر معظم انقلاب در سایه حکمت و دقت نظر والای خویش در انتخاب عناوین سال ها، امسال به طور ویژه بر اهمیت حمایت و پشتیبانی از تولید و رفع موانع بر سر راه آن تأکید کردند، ابراز داشت: همچنان یکی از اصلی ترین مشکلات کشور ما ناظر به مباحث پیرامون تولید ملی و حمایت از کالای ساخت داخل است و تا این نگرانی و دغدغه رفع نشود، نمی توان بر مشکلات اقتصادی غلبه کرد.

وی افزود: باید توجه داشت که مشکل اقتصادی کشور ما، ریشه در درون دارد و لذا به منظور رفع آن می بایست عزم و اراده جدی در سطح ملی و به ویژه در بین مسئولان به وجود آید.

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: در وضعیت کنونی متأسفانه، مراکز تولیدی و کارخانجات آن گونه که باید و شاید نقش آفرین نیستند و از همه ظرفیت خود بهره نمی برند که بخشی از این مشکل برمی گردد به این که حمایت لازم از واحدها و کارگاه ها و کارخانه های تولیدی صورت نمی گیرد و از سوی دیگر نیز موانعی بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد که جلوی فعالیت مؤثر و مفید آن ها را می گیرد.

 وی با بیان این که چنانچه پشتیبانی های لازم از تولیدکنندگان به عمل آید و نیز تسهیلات مناسبی در اختیار آن ها قرار گیرد، شاهد رونق و تحول بسیار خوبی در این عرصه خواهیم بود، ابراز داشت: متاسفانه گاهی اوقات این تسهیلات و حمایت ها به جای این که به سمت تولیدکنندگان واقعی سوق یابد، در روابط حزبی و قومی و قبیله ای مصرف می شود که این واقعاً دردآور است.

عضو خبرگان رهبری همچنین ادامه داد: بدون تردید، یکی از موانع اصلی بر سر راه تولید، واردات بی رویه و نیز معضل کالای قاچاق، همچنین اخذ مالیات های بعضاً غیرمنصفانه از تولیدکنندگان واقعی است و حال آن که این مالیات ها باید از دلال ها و واسطه ها گرفته شود.

وی افزود: از دیگر موانع در این باره باید به عدم امکان صادرات کالاها و فقدان یک بازار مناسب برای توزیع کالای ساخت داخل اشاره کرد که اگر این موانع مرتفع گردد، شاهد رونق فعالیت های اقتصادی در کشور خواهیم بود.

صراط زنجان


▪️مقام معظم رهبری(مدظله)؛
⛔️سکولاریسم به‌معنای بی‌دینی نیست، سکولاریسم به‌معنای این است که دین در غیر عمل شخصی، هیچ بُروزوظهوری نداشته باشد.

🔹️نظام اجتماعی کاری به دین ندارد. بله، هرکسی در داخل نظام اجتماعیِ متنوّعِ غربی و شرقی و امثال اینها خودش برای خودش، در دل خودش، در عمل خودش یک ارتباطی با خدا داشته باشد؛ سکولاریسم یعنی این.

⛔️این همان چیزی است که دشمنان میخواهند؛ دشمنان همین را میخواهند. آن دینی که با آن مخالفند، آن ایمانی که با آن میجنگند، آن ایمانی است که به ایجاد نظام اسلامی می‌انجامد و اسلام را قدرتمند میکند؛ با آن مخالفند.

صراط زنجان

🔺️نخستین اقدام سید رضا زنجانی پس از سقوط دولت مصدق، تأسیس گروه مخفی «نهضت مقاومت ملی» بود.

🔹️چند روز پس از کودتا، زنجانی چند تن از یاران مصدقی‌اش را در خانه‌اش گردآورد و از آن‌ها خواست نگذارند مصدق و راه او به فراموشی سپرده شود. بازرگان، دکتر سحابی، شاه‌حسینی، فتح‌الله بنیدر و بختیار هم به تدریج این گروه پیوستند.

🔺️شاه حسینی از اعضای موثر هسته اولیه می گوید:
🔹️فردای روز کودتا سید رضا زنجانی به برخی از نزدیکان دستور داد که روی تعدادی کاغذ، نوشته شود: «نهضت ادامه دارد» و به منزل مردم انداخته شود. چند روز بعد در جلسه هیات علمیه تهران وقتی این مساله بین علما مطرح شد سید رضا اظهار بی اطلاعی کرد و ضمنی کار را تایید نموده و از آن تعریف کرد.

صراط زنجان


🔹بعثت به معنی برانگیختگی پیغمبر است. این برانگیختگی با ارسال کتاب الهی و دستور حکمرانی الهی به پیغمبر  همراه است و مفاد این حکمرانی را پیغمبر خدا اعمال میکند و اجرا میکند و راهبری میکند...

🔹 دین با این نگاه گسترده وقتی که نگاه میکنیم عبارت است از مدیر مجموعه زندگی انسان. یعنی دین یک برنامه جامع است، نه برنامه‌های صرفا عبادی و فردی انسان که بعضی خیال میکنند دین فقط متکفل برنامه‌های فردی است و مسائل گوناگون اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و غیره از حوزه دین خارج است.

صراط زنجان

سعیدجلیلی: قرارداد با چین می‌تواند فشار آمریکا را بشکند / چرا متن توافقنامه منتشر نشده است؟


🔹گسترش همکاری‌های اقتصادی برای کشور فرصت است و باید از آن در برابر دشمن صیانت کرد. این همکاری فرصتی است که می‌تواند در این بزنگاه فشار آمریکا را بشکند و به همین دلیل اینگونه از سوی مقامات رژیم آمریکا و رژیم صهیونیستی مورد هجمه قرار گرفته است.


🔹آمریکا می‌گوید هر کسی با ایران کار بکند، من او را تحریم می‌کنم. شرکتش را تحریم می‌کنم، نفتش را تحریم می‌کنم، آدم‌هایش را تحریم می‌کنم. پس طبیعی است که از سوی هر دو طرف این همکاری راهبردی، سطح طبقه‌بندی اطلاعات این موضوع باید حفظ بشود

صراط زنجان